Vedtægter for idrætsforeningen GVL Løkken
1.
Foreningens navn er
Idrætsforeningen GVL Løkken. Foreningens
adresse er Brændingen 1, 9480 Løkken.
2.
Foreningen er stiftet. d.
7. februar 1967 ved sammenslutningen af Løkken Idrætsforening, stiftet juni
1935, Gølstrup Boldklub stiftet 1908 og Vittrup Idrætsforening.
3.
Foreningens formål er at
give medlemmerne mulighed for at dyrke amatøridræt.
4.
I foreningen kan optages
aktive medlemmer, der betaler et årligt kontingent fastsat af bestyrelsen. Hel
eller delvis kontingentfrihed kan under særlige omstændigheder bevilges af
bestyrelsen.
Aktive medlemmer
defineres som: Idrætsudøvende medlemmer, medlemmer af faste bestående udvalg,
bestyrelsesmedlemmer, trænere og holdledere, kampfordelere, bogholder, GVL’s
venners bestyrelse og GVL’s æresmedlemmer.
Kontingentrestancer over
2 mdr., kan medføre udelukkelse fra kampe m.m. ligesom restancer over 2 mdr.
medfører tab af retten til af deltage i afstemninger på generalforsamlingen og
bortfald af valgbarhed til bestyrelse og udvalg.
Enhver person der
opfylder betingelserne i pkt. 5 kan optages i foreningen.
5.
Ethvert medlem af
foreningen er forpligtet til at overholde foreningens vedtægter, samt de
ordensregler og forordninger bestyrelse og udvalg til enhver tid finder
hensigtsmæssigt at opretholde. Ligeledes er foreningens medlemmer underkastet
og forpligtet til at overholde vedtægter og bestemmelser givet af Danmarks
Idrætsforbund, samt de specialforbund som foreningen måtte være medlem af.
Overtræder et medlem
disse vedtægter og bestemmelser eller udviser en opførsel, der gør vedkommende
uværdig til fortsat at være medlem af foreningen, kan bestyrelsen ekskludere
pågældende medlem af foreningen. Et ekskluderet medlem kan kun optages igen,
såfremt bestyrelsen eller generalforsamlingen vedtager dette.
Et ekskluderet medlem har
ret til at møde på førstkommende generalforsamling og der forelægge sin sag.
Ethvert medlem, der er
udtaget til at repræsentere foreningen ved kampe, stævner eller lignende, er
forpligtet til at møde. Ved forfald skal der sendes afbud. Meddeles afbud ikke
kan bestyrelsen idømme karantæne.
6.
Foreningens øverste
myndighed er generalforsamlingen.
Ordinær generalforsamling
afholdes hvert år, senest med udgangen af februar og indkaldes gennem
lokalpressen med mindst 7 dages varsel af bestyrelsen. Forslag der ønskes
behandlet på generalforsamlingen, må skriftligt tilstilles et bestyrelsesmedlem
senest 4 dage før generalforsamlingen.
Generalforsamlingen
afholdes efter følgende dagsorden
Valg af
dirigent.
Formanden
beretning, herunder udvalgsberetninger
Aflæggelse af
revideret regnskab.
Valg af
bestyrelsesmedlemmer, samt 2 suppleanter.
Valg af seniorfodboldudvalgsmedlemmer,
samt 2 suppleanter.
Valg af
ungdomsfodboldudvalgsmedlemmer, samt 2 suppleanter.
Valg af
håndboldudvalgsmedlemmer, samt 2 suppleanter.
Valg af
badmintonudvalgsmedlemmer, samt 2 suppleanter.
Valg af 1
revisor, samt revisor suppleant.
Indkomne
forslag.
Eventuelt
Stemmeret på
generalforsamlingen har ethvert aktivt medlem, der er fyldt 16 år, jfr. dog
paragraf 4.
For aktive medlemmer
under 16 år kan stemmeret udøves af forældre værge, jfr. dog paragraf 4.
Valgbar til bestyrelsen er
ethvert medlem der er fyldt 18 år, jfr. dog paragraf 4.
Valgbar til udvalg er
ethvert medlem der er fyldt 16 år, jfr. dog paragraf 4.
Valg af bestyrelses- og
udvalgsmedlemmer, kan ske ved skriftlig afstemning, hvis 1 medlem ønsker det.
Der kan ikke stemmes ved
fuldmagt. Alle som deltager på generalforsamlingen og er stemmeberettiget, kan
kun deltage med 1 stemme i alt uanfægtet antallet af børn eller antallet af
idrætsgrene.
7.
Foreningens regnskabsår
er fra 1. januar til 31. december.
Regnskabet revideres af 2
generalforsamlingsvalgte revisorer, der vælges for 2 år ad gangen og afgår
skiftevis.
Et bestyrelsesmedlem kan
ikke vælges til revisor.
8.
Foreningen ledes af en
bestyrelse bestående af 6 medlemmer, som er valgt direkte på
generalforsamlingen. Bestyrelsen holder, mindst hvert kvartal, møde med
medlemmer fra Seniorfodboldudvalget, Ungdomfodboldsudvalget, Håndboldudvalget
og Badmintonudvalget. Øvrige udvalg deltager efter behov.
Bestyrelsen repræsenterer
(tegner) foreningen i alle forhold, og der føres protokol over deres
beslutninger.
Foreningens medlemmer og
bestyrelsesmedlemmer hæfter ikke personligt for indgående forpligtelser for
foreningen, for hvilke foreningen alene hæfter med den respektive formue.
Bestyrelsesmedlemmer
vælges for 2 år ad gangen og afgår 3 og 3.
Bestyrelsen konstituerer
sig med formand, næstformand, kasserer og sekretær.
Bestyrelsen er
beslutningsdygtig, når mindst 4 medlemmer er til stede. Ved stemmelighed
har formanden og i dennes fravær næstformanden den udslagsgivende stemme.
Bestyrelsen kan til alle
tider nedsætte udvalg/underudvalg efter behov.
9.
Seniorfodboldudvalget
består af 3 til 5 medlemmer som vælges for 2 år ad gangen på
generalforsamlingen af stemmeberettigede medlemmer og afgår skiftevis. Udvalget
konstituerer sig med formand, sekretær og repræsentant til udvalgsmøder med bestyrelsen.
Ungdomsfodboldudvalget
består af 3-5 medlemmer, som vælges for 2 år ad gangen på generalforsamlingen
af stemmeberettigede medlemmer og afgår skiftevis. Udvalget konstituerer sig
med formand, sekretær og repræsentant til udvalgsmøder med bestyrelsen.
Håndboldudvalget består
af 3-5 medlemmer, som vælges for 2 år ad gangen på generalforsamlingen af
stemmeberettigede medlemmer og afgår skiftevis. Udvalget konstituerer sig med
formand, sekretær og repræsentant til udvalgsmøder med bestyrelsen.
Badmintonudvalget består
af 3-5 medlemmer, som vælges for 2 år ad gangen på generalforsamlingen af
stemmeberettigede medlemmer og afgår skiftevis. Udvalget konstituerer sig med
formand, sekretær og repræsentant til udvalgsmøder med bestyrelsen.
Udvalgene skal i alle
anliggender, der forpligter foreningen økonomisk, forelægge sagerne for
bestyrelsen til godkendelse.
Der vælges suppleanter
for de valgte medlemmer af bestyrelse og udvalg for 1 år ad gangen, men
bestyrelse og udvalg er til enhver tid selvsupplerende i tilfælde af mangel på
suppleanter.
Der føres protokol over
udvalgenes beslutninger.
10.
Medlemsmøde afholdes når
bestyrelsen eller mindst 25 stemmeberettigede medlemmer begærer det.
Indkaldelsen sker af bestyrelsen. Medlemsmøde afholdes senest 4 uger efter
begæringens modtagelse.
Ekstraordinær
generalforsamling afholdes når bestyrelsen eller mindst 25 stemmeberettigede
medlemmer begærer det.
Indkaldelse sker af
bestyrelsen med mindst 7 dages varsel gennem lokalpressen.
11.
Forslag til
vedtægtsændringer behandles på den ordinære generalforsamling. Til vedtagelse
af vedtægtsændringer kræves, at mindst 2/3 af de fremmødte medlemmer afgiver
stemme herfor, samt efterfølgende vedtagelse på en ekstraordinær
generalforsamling senest 4 uger efter, ligeledes med 2/3 stemmer herfor.
12.
Til foreningens opløsning
kræves vedtagelse på 2 efter hinanden afholdte generalforsamlinger med mindst
14 dages mellemrum, med mindst ¾ af de fremmødte stemmer herfor.
Ved en eventuel opløsning
tilfalder alle værdier en ny amatøridrætsforening hjemmehørende i Løkken.
Findes en sådan forening ikke, bestyres stadion af den kommune, ved kommunalbestyrelsen,
hvori den ligger, indtil en ny amatøridrætsforening er oprettet. Mens stadion
drives af kommunalbestyrelsen, skal det forsat anvendes til idrætsudøvelse.
Øvrige værdier administreres af den opløste forenings pengeinstitut indtil en
ny amatør idrætsforening er stiftet.
_______________________________________________________________________________________
Således vedtaget på ordinær generalforsamling
torsdag d. 5/12-1996 og ekstraordinær generalforsamling torsdag d. 19/12-1996.
Således vedtaget på ordinær generalforsamling
tirsdag d. 7/12-1999 og ekstraordinær generalforsamling torsdag d. 4/1-2000.
Således vedtaget på ordinær generalforsamling
tirsdag d. 4/12-2017 og ekstraordinær generalforsamling torsdag d.28/12-2017.
Således vedtaget på ordinær generalforsamling
mandag 25/2-2019 og ekstraordinær generalforsamling torsdag d. 21/3-2019.